ماجرای ارسال پیامک چینی توسط همراه اول
نوشته شده توسط : nirvana

ماجرای ارسال پیامک چینی توسط همراه اول

 

با روی کار آمدن تبلیغات‌های ویدیویی دیگر ارزش تبلیغات‌های متنی کم شد چرا که برای یک ویدیو هزینه‌های بالایی صرف میشود و جلوه‌های بصری بالایی در آن وجود دارد و مخاطب را جوری سرگرم می‌کند که گاه چندبار یک ویدیوی تبلیغاتی را پلی و تماشا می‌کند و البته همانطور که در ابتدا اشاره کردیم نمیتوان از از هزینه و زمان بالا یی که صرف این ویدیوها می‌شود غافل شد و تمامی این موارد ذکر شده باعث می‌شود که یک ویدیوی تبلیغاتی برای مدتی ترند شبکه‌های اجتماعی شود اما در چند روز اخیر چیزی که ترند شبکه‌های مجازی شده است یک پیامک تبلیغاتی از همراه اول است! با ما در این مقاله همراه باشید تا به بررسی پیامک حاشیه ساز بپردازیم

 

البته این پیام از ابتدا به زبان چینی نوشته نشده است بلکه در ابتدای پیام شما شاهد جمله‌ی " لبخند قشنگت را اقساطی بساز" هستید تا اینجای ماجرا همه چیز عادیست ولی آنچه که باعث کنجکاوی کاربران شده این است که بلافاصله پس از این جمله الفبای چینی دیده می شود.

با توجه به گزارشات همراه اول،این امر به یک خطای سیستمی بر می‌گردد.اپراتور همراه اول توضیح داد که سرشماره پیامکی ۱۰۰۰ که با آن این پیامک چینی  ارسال شده است،در اختیار سامانه رهیاب قرار دارد که به علت خطای سیستمی این سامانه،زبان ارسال پیامک با الفبای چینی تغییر یافته است. 

حاشیه ساز شدن ارسال پیامک به زبان چینی سبب شده است  که وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات اعلام کند که مشترکان می‌توانند با شماره گیری#۸۰۰* از ارسال این نوع پیامکها جلوگیری کنند. با توجه به این که ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره شخصی تخلف محسوب می‌شود، سازمان تنظیم و مقررات و ارتباطات رادیویی سامانه ۱۹۵ را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره شخصی ارسال می شود،راه اندازی کرده است که در صورت گزارش مشترکین، شماره‌های متخلف مسدود می‌شوند.

منبع : وبلاگ رندباز





:: برچسب‌ها: همراه اول , اینترنت شبانه همراه اول , سیم کارت همراه اول , رندباز ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 تير 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: